پیش بینی بازار فردا

  

امروز عصر شورای نگهبان به طور رسمی به نرخ خوراک مصوب توسط نمایندگان ایراد گرفت و آن را به مجلس ارجاع داد و فردا اصلاحات و یا حذف این مصوبه توسط کمیسیون تلفیق انجام و در روز دو شنبه در مورد آن تصمیم گیری می شود .مجمع تشخیص مصلحت نیز وارد این قضیه شده است و باید دید تصمیم نهایی در این مورد چیست .گفته می شود در این خصوص وزیر اقتصاد و اعضای دولت نیز پیگیری‌هایی را انجام خواهند داد تا نرخ کمتری در نهایت برای خوراک تعیین شود.

جلسه امروز وزیر اقتصاد با فعالان بازار سرمایه نیز برگزار شد. مدیرعامل سرمایه‌گذاری غدیر یکی از حاضران در این جلسه بود.وی از نتایج مثبت آن برای حمایت از سرمایه‌گذاران در دولت جدید خبر داد.

وزیر اقتصاد نیز  در این جلسه گفت: باید کاری کنیم، تا سرمایه‌ها به جای ورود به بازارهای طلا، سکه، ارز و مسکن به سمت بازار سرمایه رفته و طرح‌های توسعه‌ای نیز از این طریق تأمین مالی شوند.طیب‌نیا با اشاره به اینکه شرکت‌های سرمایه‌گذاری هم باید کمک کنند، تا مانع از شکستن قیمت‌ها در بازار سهام شود،‌ گفت: جو روانی ایجاد شده نباید منجر به افت شاخص‌های بازار سهام شود.وزیر امور اقتصادی و دارایی تأکید کرد: طبق بررسی‌های انجام شده در آینده با مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان برای حمایت از صنایع مختلف کشور رایزنی‌هایی خواهیم کرد و در این باره قول می‌دهیم که بهترین شرایط برای آنان ایجاد شود. طیب‌نیا همچنین قول داد که دولت با تشکیل صندوقی در روزهای بسیار منفی بازار سهام و ریزش‌های قیمت‌ها به دلیل جو روانی، از بازار سرمایه حمایت کند.

شایان ذکر است وزیر امور اقتصادی و دارایی امشب به منظور تشریح برنامه دولت برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها مهمان برنامه نگاه یک خواهد بود.

شرکت‌های سرمایه‌گذاری نیز در این جلسه وعده همکاری به وزارت اقتصاد دادند تا مانع از افت بیشتر قیمت سهام در بازار سرمایه شوند، چرا که قیمت‌های فعلی بسیار پائین و ارزنده هستند.

از روزهای آتی گزارش های بودجه سال 93 نیز بیشتر منتشر می شوند و با تعیین نرخ خوراک پتروشیمی ها ،شرکت های پتروشیمی نیز گزارش های خود را به بازار ارسال خواهند کرد.تا حالا گزارش های 93 قابل قبول بوده اند.گزارش ه همراه اول و دارویی ها همه با تعدیل مثبت همراه بوده اند که ادامه این روند می تواند تاثیر بسزایی بر رشد بازار داشته باشد

در گروه های مختلف...

بانکی ها امروز نشان دادند که قیمت های جذابی برای خرید دارند.بسیاری از شرکت های گروه تا پایان سال تعدیل مثبت خواهند داشت و برای سال 93 نیز گزارش های معقولی ارائه خواهند کرد.

در این گروه مدیرکل اقتصادی و مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی ضمن رد برخی خبرها درباره افزایش نرخ سود تسهیلات به 26 درصد، از تدوین طرحی در بانک مرکزی خبر داده که در صورت تصویب، امکان افزایش نرخ سود بانکی همزمان با اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها فراهم می شود.

فشار فروش در خودرویی ها بالاست و سهام بنیادی گروه در حال جدا کردن راه خود از سهام غیر بنیادی هستند.برخی شرکت های گروه می توانند برای سال آتی سود عملیاتی شناسایی کنند ولی در اولین قدم سود آنها بالا نخواهد بود.در این گروه معامله احتمالی بلوک وپارس مهم بود که فعلا شایعاتی مبنی بر تعویق آن به گوش می رسد .

پالایشی ها که از سهام کم ریسک بازار هستند و طبق اعلام برخی مسئولین برای سال 93 سودهای قابل قبولی ارائه خواهند کرد امروز از گروه های مثبت بازار بودند.سهام این گروه در زمان رشد بازار رشد قیمتی نداشته اند و حالا در زمان افت بازار نیز افت آنها منطقی نیست.

سیمانی ها افت زیادی داشته اند و به نظر می رسد سیگنال مثبت برای برگشت شرایط مثبت به گروه انتشار گزارش های 93 باشد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد